Edge of Sanity - 原版


When I'm in this state of mind,
I'm wishing I was blind,
Sometimes life is *more than pain to me*

I feel the power of my grief,
Death would be such a relief,
All the secrets that I (hide would die) *with me*

Depression is my only friend,
Will this torture never end?
*Let me carry on to* dreamer's sky

I keep crying in my dreams,
Can you hear my endless screams?
(When I fade away), I fade away...

*This fluid on my cheek,*
*It drains me, I get weak*
My heart is cold and bleak
*Black blood, black tears.*
Black tears, (black tears.)

*Life is like a masquerade,*
*In dept to myself, but I can't pay,*
Soon I'll call it all a day, *away*

(I never felt what you call guilt,)
I still believe "Do what thou wilt",
(My sorrow will destroy the world I've built)

*This fluid on my cheek,*
*It drains me, I get weak*
My heart is cold and bleak
*Black blood, black tears.*
Black tears, (black tears.)

Eternal Tears Of Sorrow - cover  


Heaven Shall Burn - cover

 


其實我想寫這篇很久了 這首歌我第一次聽到的是EToS的版本

那時聽到也是驚為天人的一種

非常的喜歡

也馬上就動手找了這首歌的資料啦 譜拉
(於是發現原版原來是EOS唱的 EOS我就不介紹了 用功的小孩要自己去學) 

馬上就動手練了起來 這首其實難度不高 算是相當好上手

但EToS的版本後面是keyboard大solo 我本來很想改成吉他solo 但是自己實在不夠強

正在感慨的時候~~~!


哦?   HSB這個新興饅頭扣/死核 團的新專輯中也cover了這首歌

當然是就挖來聽了

可是....

HSB的版本除了改變了主旋律一點點這我勉強捶心肝接受

但是他後面很直接了當的就收尾了阿~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~!

幹你媽的我的solo ,
solo勒!?


於是我就很不爽的關了播放器去做其他事 也就這麼忘了這件事...

就在今天下午我突然又一時興起想介紹這首歌給大家

就在我逛起影片下面的評論時

我的鬼懶趴火又升起來了  


一群無腦死娘砲竟然都說HSB的版本最讚!?  還有人說Dan Swanö好像在廁所唱  我的媽阿

甚至有人說EOS的版本是EMO????????

有沒有搞錯阿~~!!


理由竟然是一致的 "Harder" !!!!!?????

媽拉


"妳們"是有沒有搞清楚這首歌想表達的意境是什麼阿!!??

Harder???


這麼優美的歌你那麼用力硬梆梆是想要把妳們積了三百年的宿便拉出來喔


虧我已經是蠻喜歡饅頭扣的人了(金屬比例請多一點)

看到這些死娘砲的發言我差一點沒昏倒...


連我都這樣了   也不能怪資深的金屬聽眾們會對core這麼嗤之以鼻

就是這些沒懶叫還想打砲的死龜公害的!  幹!











...好久沒有打網誌打到這麼多髒話

害我以為我瞬間都死硬了起來XD
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Sion0712 的頭像
    Sion0712

    What's exist here

    Sion0712 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()